10 tips om hoger in Google te komen

10 tips om hoger in Google te komen

Heb jij veel werk en aandacht in jouw website gestopt, maar op dit moment nog maar weinig bezoekers? Dan heeft dat wellicht te maken met de zoekpositie van jouw website in Google. Met deze 10 tips helpen wij jou om hoger in Google te komen. 


 

Zoekwoorden 

 Het is enorm belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken op je website. Wanneer je de verkeerde zoekwoorden gebruikt, dan word je op die zoekwoorden gevonden. Het is belangrijk om een goed zoekwoorden onderzoek te doen. Bij het onderzoek kan je gebruik maken van zoekwoordplanner van Google. Hiermee kan je alle informatie vinden over een bepaald zoekwoord. Wanneer je de juiste zoekwoorden hebt gevonden verwerk je deze in de tekst. 


 Afbeeldingen 

 Afbeelding op je pagina maken het aangenamer om te lezen. Alleen maar tekst zorgt voor verwarring bij de lezer. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van afbeeldingen, blijft de lezer langer op de website. Daardoor wordt jouw website veel meer relevant. Hierdoor zal de website hoger scoren in zoekresultaten bij Google. Daarnaast kun je ook via de afbeeldingen gevonden worden op Google, win-win dus! 


 Tekstgebruik 

 Zoals eerder aangegeven moeten er niet te veel woorden staan op een pagina. Het lastige is dat het er ook niet te weinig moeten zijn. Door wat meer woorden te gebruiken kan Google jouw pagina analyseren. Wanneer je wat langere teksten schrijft maak dan gebruik van alinea’s en kopjes. Hierdoor leest het makkelijker voor de lezer. Schrijf teksten die meerwaarde hebben voor de bezoeker. Meestal zoeken mensen op Google iets op om hun probleem op te lossen. Help de bezoeker, in plaats van direct jouw product of dienst te verkopen. 


 META-description

 Een META-description is een omschrijving van de pagina inhoud. De META-description is zichtbaar bij de zoekresultaten pagina van een zoekmachine.  Een goede omschrijving schrijven is erg belangrijk, want hierin overtuig je de bezoeker om te klikken op jouw site in plaats van de concurrent. Probeer voor elke andere pagina een nieuwe META-description te schrijven. Verwerk hier ook jouw zoekwoorden in, zodat je goed gevonden kan worden.


Mobielvriendelijk

 In het hedendaagse leven hebben wij ontzettend veel te maken met de online wereld. Mensen werken via een laptop, computer en sinds kort ook de telefoon. Het probleem met een telefoon een website bezoeken, is dat de indeling van de website er heel anders uit kan zien dan op de computer of laptop. Soms kan je niet eens met je telefoon een website bezoeken. Hierdoor rekent Google met je af. Zorg er daarom altijd voor dat ook op de telefoon jouw website er goed, duidelijk en overzichtelijk uitziet


Relevantie 

 Google analyseert hoe de bezoekers reageren op jouw pagina. Als een bezoeker jouw pagina bezoekt en snel weer vertrekt, dan weet Google dat die pagina niet zo relevant is. Daardoor zal de website steeds verder dalen. Probeer daarom altijd originele en vermakende content te schrijven. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van wat bezoekers het meest bekeken hebben. Maak gebruik van het actuele nieuws tijdens het schrijven van nieuwe content en blijf up-to-date. 


 ALT en TITLE tags

 Zoekmachines zijn nog niet in staat om ook afbeeldingen te lezen. Daarom maken wij gebruik van de ALT-tag. Hiermee geef je een korte omschrijving van wat je op de afbeelding kan zien. Als je de afbeelding een goede omschrijving geeft, zullen niet alleen de organische zoekresultaten verbeteren, maar dan word je ook  gevonden in Google afbeeldingen.


 Update

 Belangrijk is natuurlijk dat je website het daadwerkelijk doet. Daarom moet je ervoor zorgen dat de website up-to-date is. Je moet je website blijven updaten. Dan ziet Google ook dat de website actief is. Hierdoor kom je hoger in de zoekresultaten. 


Zoekwoorden in tussenkopjes 


Wanneer je zoekwoord verschillende keren terug komt in je tussenkoppen laat je aan Google zien dat jouw artikel veel te vertellen heeft over het betreffende onderwerp. Google plaatst websites hoog wanneer ze veel waardevolle informatie bieden.

 

Goede structuur

Je website moet een goede structuur bevatten. De pagina's die binnen één klik van de homepagina af liggen zijn belangrijk in de ogen van het grote Google. Zodra Google ziet dat jij op je homepagina verwijst naar Pagina A zal Google deze pagina hoger in de zoekresultaten opnemen. Pagina's die diep in de structuur liggen worden minder snel geïndexeerd en minder hoog weergegeven. Zorg er daarom voor dat alle belangrijke pagina’s bereikbaar zijn binnen maximaal drie kliks. 

 

Aan de slag

Ga aan de slag met deze tips om jouw vindbaarheid te verbeteren. Dit is alleen slechts een greep uit alle tips om hoger in Google te komen. Wist je dat linkbuilding ook veel kan bijdragen? Plaats eens een advertorial bij regionale media om te zorgen voor ‘’aanbevelingen’’. Dat vinden zoekmachines namelijk ook een dikke pluspunt.