Influencer marketing inzetten

Influencer marketing inzetten

Influencers: de een wil er niks van weten, de ander zweert erbij. Influencers zijn mensen die actief zijn op bepaalde social media kanalen, waarbij ze een betrokken doelgroep hebben die ze inspireren met authentieke content. Ze zijn vooral actief op Instagram, Tiktok of YouTube. Influencers zijn op te delen in categorieën, op basis van het bereik dat ze op sociale media hebben (publieksgrootte). 


Type influencers

Er zijn nano influencers (1.000 tot 5.000 volgers), micro influencers (5.000 tot 50.000 volgers), meso influencers (50.000 tot 100.000 volgers), macro influencers (100.000 tot 1.000.000 volgers) en mega influencers (meer dan 1.000.000 volgers). De inzet van influencers is een vorm van contentmarketing. Het is belangrijk dat je een relevante link legt tussen jouw business en die van de influencer. 

De voordelen van influencers inzetten

Met influencers bereik je gemakkelijk een specifieke doelgroep. Je bent dankzij de influencer in staat om een groot of juist heel specifiek publiek te bereiken, te overtuigen en te activeren middels authentieke content. Dit komt doordat de influencer heel herkenbaar is voor de volgers: volgers kunnen zich identificeren met de influencer. De influencer is toegankelijker. Het leidt tot alledaagse gesprekken, alsof het vrienden zijn. 

Van vrienden nemen we immers de meeste adviezen aan. Uit onderzoek van International Scientific Conference on Economic and Social Development, is zelfs gebleken dat maar liefst 88% van alle consumenten de meningen van influencers evenveel vertrouwt als de meningen van hun beste vrienden. Dat maakt de inzet van influencers zo’n sterke overtuigingstechniek. 

Met de inzet van influencers bereik je een hogere zichtbaarheid, positieve associaties, en authentieke content. Het maakt niet uit wat het doel is (meer bereik, merkbekendheid of betrokkenheid met de doelgroep): zorg ervoor dat de influencer zijn/haar creativiteit kan inzetten. Daarmee behaal je optimaal succes. 

Zelf aan de slag met influencer marketing?

Er is geen twijfel over mogelijk: influencer marketing inzetten komt je bedrijf ten goede. Het helpt om potentiële klanten te vinden en de aankoopbeslissingen te beïnvloeden. De verkopen van je bedrijf worden gestimuleerd. Dankzij de inzet van influencers, wordt je merkimago opgebouwd en worden je producten aantrekkelijk gemaakt in de ogen van je doelgroep. Wil je zelf influencer marketing inzetten, bekijk dan onze pakketten met bloggers.

Wil je beginnen met influencer marketing, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Neem dan gerust contact met ons op en we vertellen je er graag meer over!